Yhdistyksemme

Tehyn kaikkien ammattiosastojen jäsenet ovat sosiaali- ja terveysalan ammatillisen tutkinnon suorittaneita, niin myös meidän ammattiosastomme jäsenet. Ammattiosastomme tehtävä on paikallinen edunvalvonta eli ajamme jäsentemme asioita esimerkiksi neuvotellen työnantajan kanssa työsuhdeasioista. Järjestämme jäsenillemme koulutusta ja tapaamisia joissa on mahdollista verkostoitua muiden oman alueen tehyläisten kanssa. Ylin päätösvalta yhdistyksessämme on varsinaisella kokouksella, johon kaikki jäsenet ovat tervetulleita. Varsinaisten kokousten välillä toimii hallitus toteuttaen varsinaisen kokouksen päättämän toimintasuunnitelman.

Ammattiosaston tehtävänä on edunvalvonta eli työsuhdeasioiden parantaminen sekä työn kehittäminen paikallistasolla.

Ammattiosastomme on Tehy ry:n jäsen. Tehy on Suomen suurin sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö, johon kuuluvat työpaikoittain jakautuvat ammattiosastot.

Jäseniä ao161:ssä on yli 2500 (03/23).

Jäsenemme työskentelevät HUS-yhtymässä mm. seuraavissa sairaaloissa ja kiinteistöissä:
-Meilahden sairaala (Tornisairaala ja Kolmiosairaala sekä Siltasairaalaan siirtyneet em. sairaaloiden osastot)
-Silmäklinikka
-Korvaklinikka
-HYKS Syöpäkeskus
-Iho- ja allergiasairaala
-HUSLAB (Meilahden alue)
-HUS-Kuvantaminen (Meilahden alue)
-HUS-Logistiikka (Meilahden alue)
-HUS-Desiko (Meilahden alue)
-HUS-Apteekki (Meilahden alue)
-HUS-Autokeskus
-HYKS:n työterveysasema (Haartmaninkatu 1 D)
-Yhtymähallinto ja Palvelukeskus
-HUS-Tietohallinto (Gradustalo ja Meilahden alue)
-Paciuksenkatu 21 (Neurokuntoutuspkl)
-Naistensairaalan HUSLAB:n toimintaa
-Kipuklinikka (Naistenklinikan tiloissa)
Mikäli et löytänyt omaa työyksikköäsi tästä luettelosta, niin lähetä kysymys: ao161@tehy.net .

Ammattiosasto käy paikallisia neuvotteluja työnantajaosapuolen kanssa neuvotellen jäsentensä puolesta. Ammattiosasto kuuntelee jäsentensä palautteita neuvottelujen pohjaksi ja ottaa niitä erittäin mielellään vastaan. Ammattiosasto vie myös jäsenten aloitteita Tehyn päättäjille.